Jag vet

Jag och Jakob spelade in den nya låten "Jag vet" på prov idag. Jag på gitarr och sång, Jakob på dragspel. Finns för lyssning här.


Jag har suttit här i nåra timmars ängslig längtan
Det här rummet andas ingenting
Jag sorterar mina tankar mina syften och mål
Som förbereds för arkivering


Jag vet att jag är impulsiv och otillräcklig
och saknar någon riktig koll
Jag har nog med mig själv att ta hand om just nu
som om inget annat spelar roll


Jag vet att jag har värdesatt på lösa grunder
och fastnat där för länge sen
Men när ett sammanbrott är ett nederlag bort
är det svårt att ta ett kliv igen


När hjulspåren är djupa når man aldrig framåt
Jag värmer mig med skakig hand
Jag har räknat alla ord som jag borde ha sagt
Och ritat kartor över osett land


Jag har förutsatt att livet har en enkel lösning
En vacker liten dag i sänder
Jag är fri att drömma stort om det frihet jag vill ha
men binder mina egna händer


Jag kan öppna mina fönster och dra undan täcket
och glömma det som drar och tär
Imorse kom en fågel med en sydlig vind
Och löftet om en bättre värld


Jag hör svarta torsdan driva över stad och land
Vi glömmer allt som ord betytt
Vargarna har hälsat mig med öppen hand
Och vittring på en ny rekryt


Gatorna här utanför blir varma snart
och allting börjar om igen
Mönstret blir rätt tydligt nu för varje år
som löften från en dålig vän


Kommentarer
Postat av: kandidat

Eddie, det är ärligt det bästa du skrivit tror jag!

Otroligt. =)

2009-05-08 @ 18:37:38
Postat av: Mari-Anne

Så härlig...så bra...Grattis, ännu en riktigt bra låt! Kram.

2009-05-11 @ 19:56:16
Postat av: Jenny

Tack, Eddie! Vad kul att du tycker det :)

2009-05-18 @ 11:03:09
URL: http://jennysvensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0