En snabb 7,2:a

Det är måndagen den fjärde maj 2009 och långhelgen är över. Jag och några miljoner människor sitter just nu och hatar våra jobb.

Jag har pausat arbetet ett litet slag. Tar en minut för mig själv vid fönstret, och ser fyra män kring 40 år sitta under en nyblommad ek. Det syns på dom att dom hittills levt ett ganska destruktivt liv. Kassen från systembolaget ligger i gräset, och männen har just korkat upp dagens första starköl.

Jag avundas absolut inte männen. Jag vill inte känna suget efter en snabb 7,2:a direkt på morgonen. Men just nu, när långhelgen är över och tillvarons jävlighet är som intensivast, vore det gôtt att byta liv med männen under eken. Dom kunde få sitta här och dona, och jag kunde få sitta under en ek med en liten öl och fundera över det här med livet.

Men ja, bara nån timme kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0