På fel plats

Det är långa dagar nu. En vecka och fem dagar kvar till semester. Jag längtar till inspelning i en villa på landet. Jag drivs framåt av tankar på promenader med släpande steg bland vackra tegelhus i Köpenhamn och kaffe och öl -frukostar.

Jag längtar till terminstarten på Liljeholmen i augusti. Jag längtar efter att lägga Örebro bakom mig.

Jag pratade om Örebro med en god vän härom dagen. Han är hemma från Uppsala över sommarlovet. Vi kom fram till att det, kort och gott är en skitstad. I Örebro är ingenting genuint. Bara butikskedjor och sportbarer som, om man åkte till säg Skövde, skulle se exakt likadana ut. Man flyttar inte till Örebro för att komma någonstans. Staden andas inga drömmar.

Jag känner mig helt enkelt felplacerad. Jag kräver inte att alla mina drömmar ska uppfyllas. Jag vill bara spendera mina dagar där man inte behöver ursäkta sig för att man har drömmar. Vare sig det är över en helvetiskt kall öl på Café Castro i Köpenhamn eller i studion på en folkhögskola.


Kommentarer
Postat av: Michael

Så sjukt jävla sant. Örebro är fan ingenting man hänger i julgranen.

2009-06-29 @ 23:48:32
URL: http://lakun.blogg.se/
Postat av: Joel

Mer inlägg! Jag läser fortf din blogg även här i Norge! /Joel

2009-07-17 @ 20:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0