En liten varning

Jag är ju säljare, vet ni. Idag - bara IDAG - hjälpte jag en man spara 32 760 kr genom att teckna ett avtal med elbolaget som anlitar det företag där jag jobbar. Till elbolaget som anlitar min arbetsgivare har jag hittills denna månad bokat upp kunder på minst tre år med en sammanlagd elförbrukning på 1 000 000 kWh/år. Vi kan för enkelhetens skull säga att det innebär 3 000 000 kr i intäkter för elbolaget. Den här månaden.
Företaget där jag jobbar får i runda slängar 50 000 kr/månad av elbolaget bara för att jag sitter och ringer.

Själv sitter jag här med huvudbry över min egen ekonomi. Intalar mig själv att nudlar inte är så jävla äckligt. Tänkte mest varna er för det, alla jobbsökande därute. Skaffa inte mitt jobb efter att jag sagt upp mig, sålt mina tillhörigheter och, citat: "gått 'In to the wild' på hela den här skitvärlden." Sök inte min plats när den blir ledig.

Det är inte värt det. Inte idag och inte imorgon. Det ÄR inte värt det.



Kommentarer
Postat av: Thomas

http://whoispresident.net/



:D

2009-02-25 @ 21:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0