Pragresan

Höll helt på att glömma! Jakob tog ju lite trevliga bilder i Prag när vi var där.
Häng med på en liten sumering!


"Här har vi en bra bild!" kunde Jakob utbrista, bara sådär, och börja fippla
med sin nya kamera. Ställa in fokus och ha sig.


Någon klocka, rätt så känd tydligen.


"UJJ! Sikken bild!" vrålade Jakob.


En öl. Säkert Jakobs. I bakgrunden Gulash. Gulasch? Gullash? Gullasch?


En rolig farbror på Karlsbron. Han vevade på en vev och så kom den musik.
Jag gav honom 4 Tjeckiska. Ungefär en och femtio Svenska.


Karlsbron. Också känd.


"Bild! BILD!" Jakob var lyrisk. Solen var så vacker. Och så.


Här har vi lilla jag, sista dagen. Bakfull som en liten råtta, var jag.


Jag och Jens på Karlsbron. I det lilla hörnet, där borta.


Samma bro. Jag och Jens.


Här tror jag att vi är på musik-klubben Blues Sklep. Vi läser Tjeckiska flygblad.


Vi gick till The Pub, där man får en egen liten tapp-jävel vid bordet. Roligt.


Jakob är nöjd med den här bilden. "Den fångar det karga med Tjeckien" säger
han.


På någon restaurang. Ser ut som att jag är i startgroparna till Saint Tropez-
dansen. Det är jag inte.


Ja. Jakob igen. Nåt med himmlen, tror jag.


Ja... äh!


Ett hänglås, bara sådär. Exotiskt. Någon som kan Tjeckiska och kan översätta?


Vi hittade Charlie Chaplin på en mur.


Jag och Jens begrundar muren.


"Stå sådär! Vänta! Stå kvar... lite till... snart... YES! Skivomslagsbild, broder!
Titta!" Sa han.

Kommentarer
Postat av: rebecca

shit, jens alltså!

2009-02-10 @ 18:18:56
Postat av: Oggy

Heh... Saint Tropez-dansen i Tjeckien... Ja jo, men det steks säkert även där!

2009-02-12 @ 11:38:09
URL: http://oggygroggy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0