Mitt brev till världen

Ibland blir man frestad att ta den enkla vägen ut. Att vika sig inför konventioner och nöja sig med vad man får.
Dom visar dig praktexempel på människor som blundat och svalt sig genom livet. Människor som skor sig på att tiga. Som blundar tills lönebeskedet kommer.


Du förväntas inte förbättra din och andras tillvaro - tvärtom. Dom vill att du gör det du ska, och glömma hur man gör när man höjer rösten. Helst gratis. Givetvis ger dom dig det som ser bra ut på papper, utan att mena ett enda ord.

Idag blev jag frestad att ta den enkla vägen. Att överge mina övertygelser. Att blunda så hårt jag kan, och sparka så hårt jag förmår. Jag darrar fortfarande av skräck. Jag följer mina övertygelsers väg. Försök inte lura in mig i era luftslott.

People will know when they see this show
The kind of guy I am
They'll recognize just what I stand for
And what I just can't stand
They'll perceive what I believe in
and what I know is true
They'll recognize I'm a one-man guy
Always was, through & through


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0