Kräftskiva på lördag

På lördag åker jag och OggyDoggy till Norrtälje för kräftskiva hos Anna. Det ska bli superkul, verkligen. Speciellt att träffa Maria också, som ju faktiskt är min vuxna vän. En mentor. Den kloka av alla i min telefonbok.

Trots att jag ser fram emot spektaklet så känner jag ändå att situationen kräver att vi redan nu sätter upp några grundregler.

- Eddie tar inte på sig någon kräfthatt.
- Eddie sjunger inga snapsvisor.
- Maria får skala Eddies kräftor.
- Eddie förutsätter att Maria bjuder Eddie på kräftor, som hon en gång sa att hon skulle göra. Visserligen på fyllen, men likväl.
- Eddie tackar gärna inte nej till lilla nubben, men förutsätter att värdinnan bjuder på denna.
- Eddie kommer inte att tolerera några skämt om att det är som att äta insekter, det här med att äta kräftor.


Kommentarer
Postat av: Maria

Kloka i telefonboken: Oh yes

Skala kräftor: Oh no.



Dealen var ju att JAG bjuder på kräftor och DU skalar dem. Right?



2008-09-11 @ 19:08:02
URL: http://babydarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0