Experimentel söndag

Igår var tanken att jag skulle spela in musik med mitt band. Dessvärre drabbades vi av manfall. Andregitarrist Max var på jobb och nyckelharp... are? Nyckelharpör? Nyckelharpös...? Skit samma! Andrea, som spelar nyckelharpa var sjuk.

Jag och bästegitarrist Andreas Tysk beslutade oss för att inte hänga läpp över den saken, utan ta saken i egna händer. Vi samlade på oss en sjufräsingens setning instrument och gjorde slag i saken. Ett maniskt gitarrkomp, anstaltsgalna gitarrsolon, blixtsnabba mandoliner i fladdermusfrekvens, kvartstoner på fiol, en saudiarabisk bastflöjt, en hemmagjord marakkas och en text om att göra alla fel i världen utgjorde receptet för låten vi spelade in.

Balladen jag skrev vid mitt ensamma köksbord med gråt i rösten har nu blivit en kompromisslös baltisk-grekisk countrydänga i uppskruvat tempo. Gårdagen påminde mig om vad det är jag älskar mest av allt i hela världen. Inte pengar, inte lilla nubben, inte tv, tamefan inte ens kvinnfolk. Nej! Musik. Musik är mitt livs kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0