Sömnlös

Jag sover dåligt nu för tiden. Jag har en tanke som gnager mig ända in i min innersta märg.

Låt säga att jag skulle dö i sömnen. Dödsorsaken är mindre relevant, men jag dör i alla fall. Hur länge kommer mitt lik att ligga där innan någon börjar leta. Hur många dagar eller veckor skulle min kropp ligga där och vara död innan någon skulle säga "Nej, fan! Nu slår vi in dörrjäveln!"?

Säg att det skulle ta i alla fall tre dagar innan folk började undra. Det skulle väl folk göra i sisådär en vecka. Undra, alltså. Sen kanske det skulle bli lite allvarligare. Man gör en polisanmälan och till slut hamnar man i min annars rätt så tomma lägenhet. Jag kommer fram till att jag skulle ligga död i en vecka och två dagar, ungefär. Innan någon hittar mig.

Tanken på att dö skrämmer mig inte alls så mycket som tanken på att ingen kommer att leta.

Kommentarer
Postat av: Micke

LÄSKIGT

2008-10-21 @ 12:32:13
Postat av: Oggy

Här kommer lite mer som kommer rubba din sömn.



Tänk på hur stor rymden är och hur långt den sträcker sig. Om den tar slut, vad finns då där?



Ser alla personer i världen färger, som du ser dem? Ser jag grönt precis som du ser grönt, eller ser du rött medan jag ser grönt, bara det att du lärt dig att din "röda" heter "grönt".

2008-10-21 @ 15:14:24
URL: http://oggygroggy.blogg.se/
Postat av: Mattias

Jag skulle nog tro att det tar månad innan någon hittar dig.

2008-10-21 @ 15:21:10
Postat av: Honung

Jag har tänkt på allt det som Oggy skriver...

2008-10-21 @ 19:27:57
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: AnnaMaria

det är klart vi kommer att leta!

Oskar kommer att vara så förbannad på dig att du inte svarat i din telefon på två dagar att han kommer sparka in dörren bara för att slå dig=)..så vi kommer att leta! för vi kommer sakna dig på jobbet!!!=)

2008-10-22 @ 12:52:19
URL: http://ames.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0