Inget brev

Det här är inget brev till dig
Det är en läkprocess för den
som sanningen förstört

Du är väl lyckligare nu
än när det var jag och du
Vad jag hört

Nu har jag mitt och du har ditt
Finns inget kvar här som är vårt
Fast det med tiden varit svårt

Du lyfter vikter från min ryggsäck varje dag
När jag hör att du mår bra

Fast du ville stanna kvar hos mig
Har jag en bukett med vissna rosor
som jag borde gett till dig

Jag har ett foto av oss ifrån då
När vi fortfarande var någonting
som vi trodde på

Men det här är inget brev till dig
Jag har slutat skriva ner
när längtan blir för stor

Det här är inget brev till dig
Inget verkningslöst och tyst
Inga tomma trötta ord

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0