Gammal skit

Sitter och läser igenom lite gamla grejer jag skrivit. Dikter, uppslag till låttexter och så vidare. Det kan vara väldigt inspirerande. Fantastiskt roligt ibland också. Jag hittar en några månader gammal dikt jag skrev till en person. Inget jag planerade att släppa någonstans, utan bara en kort text till henne.

Jag läser igenom texten. Jag minns och ångrar. Klump i magen. Här tickar försvarmekanismerna igång.

"Gammal jävla skitsmörja", säger jag till mig själv, och fortsätter dagen som om ingenting har hänt.

Det finns en kvinna
En flicka med ljust hår och gnistrande ögon
Det finns en kärlek  

Hon finns i Köpenhamn

En nedklottrad, förfallen stad
Det finns ett hopp  

Hoppet finns i kvinnan
Flickan finns i Köpenhamn
Skönheten i henne speglar staden.  

Hennes skönhet finns i sjöarna jag drunknar i

I husfasadernas förfallna hopplöshet
finns flickans mod och skönhet


Bland strögets stressförbrukande gatulopp finns hennes lugn
   

Kvinnan är kärleken
 
Kvinnan är hoppet

Skönheten finns i kvinnan

Kommentarer
Postat av: Oggy

Väldigt mycket old crap!

You go girl!

2008-12-05 @ 14:26:08
URL: http://oggygroggy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0