Ny låttext på gång...

Jag följer Riksväg 60 framåt utan stopp
Där förnuftet slår idéerna på fingrarnas topp
Där man sparkar undan benen på den som springer själv
Här är ingen människa stark
Här är alla för en

Jag ser linje femtiofyras sista stopp
En röd kommun sen sextio år
Med nordeuropas bästa stålfabrik
Är du utan någon förhoppning här
Kan du skatta dig rik

Har Maria samlat krafter att stå rakt
Vad gömmer Doria i ögonen
Vad tappade hon längs vägen
Har hon svaren jag behöver var för sig
Är dom en hemlighet för mig

Här på Torngatan är konstpausen ett liv
Här förmultnar alla tankar
Under dagarna som vankar av och ann
Bortom vidderna och vyerna
Och drömmen som brann

Jag ser linje femtiofyras sista stopp
Den jag skyller mina fel och brister
Blottar strupen brister ut i sång
En historia om en pojke härifrån
Sjungen gång på gång...



Kommentarer
Postat av: Micke

OJ vad fint

2008-08-28 @ 19:38:13
URL: http://lakun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0